ספר ראשון > כנסו כנסו

סופרים ישראלים חדשים נמצאים בעמדת נחיתות אדירה.

הם מנסים להיכנס לשוק כל כך צפוף, שאי אפשר להיכנס אליו כמעט. בפשטות: יש מעט מאוד, יחסית, קוראי עברית, והרבה מאוד כותבי ספרים בעברית (שלא לדבר על המתורגמים). לסופר ישראלי חדש אין כמעט סיכוי להותיר חותם בשוק כזה. 

מה קורה בהוצאות הגדולות?
הוצאות הספרים הגדולות מכניסות אליהן רק בודדים מתוך אלפים שפונים אליהן מדי שנה, והשיקולים שלהן לא תמיד ברורים. כולם יודעים שספרים נפלאים נדחים על ידי ההוצאות, בעת שספרים תמוהים עולים על המדפים. וכבר אמר מישהו חכם שהדרך הבטוחה ביותר להוציא ספר בישראל היא להיות כדורגלן מצליח, דוגמנית או פליט ריאליטי.

בכל מקרה, הוצאת ספרים גדולה ומוכרת, שיש לה יכולת כלשהי לקדם אותך, קודם כל תשתה את הזכויות שלך עם קשית ותבטיח לך שתתוגמל באחוזים בודדים בלבד. לשנים.

האלטרנטיבה: לשלם, והרבה
מה נשאר? הוצאות "ידידותיות למשלם". כל אחד יכול להוציא ספר היום, אם יש לו 25-50 אלף ש"ח לשלם לאחת ההוצאות הקטנות, שמתפרנסות מסופרים - ולא מספרים. הוצאה כזו בונה על זה שהתשוקה שלך להוציא ספר מעוורת אותך זמנית והופכת אותך לסופראייר.

היא תיתן לך תחושה של טיפול מקצועי (כמובן שחקירה לעומק תשאיר אותך בהלם קל), תדפיס עבורך את הספר באלף עותקים, ותמכור לך אותם (חשוב להבין: היא מוכרת את הספרים לך, ולא לקוראים שלך) במחיר מופקע. 

כמה מופקע? על כל ספר שהיא מוכרת ברשתות הגדולות היא מקבלת 10%-15% מהחנות. על כל ספר שהיא מוכרת לך היא מקבל 100%. כך שיוצא שעדיף לה למכור לך 1,000 ספרים מראש, מאשר להתאמץ ולקדם ולמכור עבורך 7,000 ספרים בחנות. 

לכן גם אין לה אינטרס לקדם אותך. היא תניח את הספרים בחנויות, ולאחר שבוע עד חודש תוציא אותם משם, כדי לפנות מקום לספרים של סופראייר אחר.

בעיני זה לא אתי וכמובן לא משתלם (לך. להוצאה זה משתלם באבוה). 


אז מה לעשות?

הדבר הראשון שסופר ישראלי חדש צריך לעשות - זה להבין שהשוק הישראלי קטן מדי, ולצאת ממנו לשוק העולמי. כן, אפשר להוציא גם בישראל (אבל לא לשלם על זה עשרות אלפי שקלים! בשום אופן לא!), אבל ההכרה האמיתית, והמכירות האמיתיות, יכולות להיות רק בחו"ל.

פעם היו צריכים בשביל זה סוכן בחו"ל, ואי אפשר היה להגיע אליו שלא דרך הוצאה גדולה ומוכרת. נו, פעם גם היינו צריכים לשלשל אסימונים בטלפונים ציבוריים כדי לצלצל הביתה. הזמנים השתנו, והיום כל סופר יכול להוציא רב מכר בינלאומי, עולמי, ללא הוצאת ספרים כלל. קוראים לזה הוצאה עצמית, Self Publishing, והדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא דרך אמזון.


למה אמזון?

אמזון היא הבמה הגדולה ביותר בעולם לסופרים ולספרים. למעשה, מאמזון יצאו כבר אלפי רבי מכר של סופרים עצמאיים, שלא דרך הוצאות הספרים. כשג'יי קיי רולינג רצתה להוציא ספר עצמאי תחת שם בדוי - היא עשתה את זה באמזון. "50 גוונים של אפור" הפך למה שהוא הפך בזכות אמזון והספרים הדיגיטליים שלה.

אמזון מאפשרת לך להוציא את הספר שלך ללא תשלום, בעברית או באנגלית, בעותק דיגיטלי (קינדל) או בעותק פיזי, מודפס. עותקי הקינדל, אגב, נמכרים יותר מהעותקים המודפסים. ניתן לקרוא אותם על כל מחשב, טאבלט או טלפון סלולרי. 

אמזון גם מתגמלת אותך יותר מהחלומות הרטובים ביותר שלך. הוצאת הספרים בארץ תיתן לך 10% תמלוגים. אמזון תיתן לך עד 70%. כן. 70%. 

אבל זו באמת רק ההתחלה. אמזון נותנת לך אמצעי קידום מהותיים לספרים שלך, מעודדת אותך לכתוב סדרות, מאפשרת לך לשנות כריכות, שמות ותוכן. 

ומעל לכל: הספרים שלך יהיו שם לנצח. לא שבוע שבועיים על המדף, אלא לנצח. תמיד יהיה אפשר לקנות אותם ממך, ואת התמלוגים אמזון תשלח לך בצ'ק הביתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה