יום שני, 29 ביולי 2013

פוסט אורח של הרצל פרנקל, מחבר הספר "מאה ועשרים פחות אחד" (וגם לקוח שלי)

"למרות עברי המרובע (מהנדס מכונות) כתבתי ספר מתח מרתק שכמובן נדחה על ידי כל ההוצאות לאור. כמובן שכולן שמחו להפיק אותו תמורת עשרים וחמישה אלף שקל וצפונה. 

בסוף בחרתי ב"סטימצקי חממה ספרותית" (בעשרים ושניים אלף שקל), נכוויתי והתאכזבתי מאוד. מסתבר שלא רק אני התאכזבתי אלא כמעט כל מי שהפיק בדרך זו. 

מתוך כעס זה ובמגמה לאפשר לכל כותב לראות את ספרו בדפוס, הגיתי את book4u. את ספרי הראשון כתבתי במשך כעשרים שנה ועדיין לא הסתיים. כרגע הוא ממתין שאתפנה ואפיק אותו בהנחיית הקורס של לירון. הספר הוא באנגלית ואני מעונין להפיץ אותו באמזון.

לפני כשמונה שנים התחלתי להשתתף בסדנאות לכתיבה יוצרת - גיל הראבן, דורית זילברמן ואמנון ז'קונט. ואז נולד הספר, "מאה עשרים פחות אחד". הסיפור מתרחש בכנסת ישראל. חבר כנסת נמצא ירוי בלשכתו ועלילה סבוכה עוקבת אחרי האירוע, הסיבות והאשמים. זה הספר שבעקבותיו אני מקים את book4u. 

הפרויקט יאפשר לכל כותב להפיק את ספרו מבלי לקחת משכנתא. תמורת 1500 שקל אכין לכל כותב ספר, מודפס בשחור / לבן ועם כריכה צבעונית. המחבר אחראי לעריכה והגהה ככל שיחפוץ, וכן לגרפיקה של הכריכה. במחיר זה יקבל הכותב גם שלושה עותקים. לאחר מכן, כל ספר שיוזמן, שיירכש, אדפיס אותו לפי דרישה (אפילו ובעיקר עותק בודד) ואשלח לבית המזמין. המחבר הוא שיקבע את מחיר הספר. עלות ההדפסה היא 15-18 שקל לעותק וכל ההפרש הוא תשואה למחבר.

בשלב זה אני מגייס כסף להרים את book4u וזאת במימון המונים כמתואר באתר. תמיכת אנשי ספר חשובה מאוד.

ודרך אגב, הספר "מאה עשרים פחות אחד" נמצא כעת באמזון, בעברית. יש לא מעט ישראלים בארה"ב ואני חושב שהם ישמחו למצוא באמזון ספרי קריאה בעברית. אני מעודד את כולכם לצאת לדרך זו".



כדי לתמוך בפרוייקט של הרצל:
http://www.headstart.co.il/project.aspx?id=4459

@Herzel Frenkel

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה